دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

تخت جمشید ،مجموعه ای از کاخهای بسیار باشکوهی است که ساخت آنها در سال ب512 قبل از میلاد آغاز شد و اتمام آن 150 سال به طول انجامید.تخت جمشید در محوطة وسیعی واقع شده که از یک طرف به کوه رحمت و از طرف دیگر به مرودشت محدود است . این کاخهای عظیم سلطنتی در کنار شهر پارسه که یونانیان آن را پرسپولیس خوانده اند ساخته شده است

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

فوگو (fugu) یكی از غذاهای ژاپنی است كه از یك نوع ماهی بنام ماهی بادكنكی (pufferfish) تهیه میشود . این غذا یكی از خوشمزه ترین و مغزی ترین غذاهای مردم ژاپن به شمار میرود .

ماهی فوگو حاوی مقادیر زیادی از سم تترودوتوكسین (tetrodotoxin) در اندامهایی همچون كبد و تخمدانها میباشد كه مقدار كمی از آن برای از پا درآوردن یك نفر كافی است . به محض ورود سم به بدن ، در حالی كه شخص در هوشیاری كامل است ، كل سیستم عصبی شخص فلج شده و شخص با فلج شدن ریه ها میمیرد .



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

قبیله كومبای در یكی از استانهای اندونزیایی كشور پاپوا گینه نو واقع است . شهرت مردم این قبیله بخاطر زندگی بسیار اولیه آنها درخانه‌های درختی است كه گاهی ارتفاع آنها به 20 متر میرسد.

 
مردم این قبیله اعم از زن و مرد معمولاً عاری از هرگونه لباس بوده و تنها مردان این قبیله آلت جنسی خود را بوسیله لوله‌ای چوبی پوشش میدهند .در مجاورت كومبای ها قبیله دیگری بنام كرووای وجود دارد كه آنها نیز در خانه های درختی زندگی میكنند و دارای فرهنگی همانند كومبای ها هستند . این دو قبیله دارای زبانهای مختلف هستند كه گاهاً ارتباطات این دو قبیله را با مشكل مواجه میكند .


ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

در جریان زلزله سهمگین چین   ؛ وقتی گروه نجات ، زن جوان را زیر آوار پیدا كرد او مرده بود اما كمك رسانان زیر نور چراغ قوه ، چیز عجیبی دیدند. زن با حالتی عجیب به زمین افتاده ، زانو زده و حالت بدنش زیر فشار آوار كاملا تغییر یافته بود. ناجیان تلاش می كردند جنازه را بیرون بیاورند كه گرمای موجودی ظریف را احساس كردند. چند ثانیه بعد، سرپرست گروه ، دیوانه وار فریاد زد: بیایید، زود بیایید! یك بچه اینجا است. بچه زنده است.

 وقتی آوار از روی جنازه مادر كنار رفت دختر سه - چهار ماهه ای از زیر آن بیرون كشیده شد.نوزاد كاملا سالم و در خواب عمیق بود. گزارش ایسكانیوز می افزاید ، او در خواب شیرینش نمی دانست چه فاجعه ای وطنش را ویران كرده و مادرش هنگام حفاظت از جگرگوشه خود قربانی شده است. مردم وقتی بچه را بغل كردند، یك تلفن همراه از لباسش به زمین افتاد كه روی صفحه شكسته آن این پیام دیده می شدعزیزم، اگر زنده ماندی، هیچ وقت فراموش نكن كه مادر با تمامی وجودش دوستت داشت

 

 




ارسال توسط nazanin

 

قانون از یک سو کودک را زیر 11 سال می‌داند و آن را در فرایند انتخابات، فاقد توانایی تفکر، ‌تعقل و تصمیم گیری برای انتخاب کاندیدا می‌داند اما سن ازدواج در کشور از سنین 9تا 13 سالگی تعریف می‌شود.

ایلنا نوشت: یک فعال حقوق کودک گفت: متاسفانه براساس آمارهای رسمی بیش از 950 هزار کودک متاهل در کشور وجود دارد که 85 درصد آنها دختر هستند.

محمدبنیازاده با اعلام اینکه در مورد همسران کودک یا کودک همسرها آمارهای گوناگونی وجود دارد تا کید کرد: منابع رسمی حکایت از وجود 900 تا 950 هزار کودک همسر در کشور دارد این در حالی است که چنین اتفاقاتی در حوزه کودکان برخلاف کنوانسیون بین‌الملل حقوق کودک است.




ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 8 اسفند 1389برچسب:,
ارسال توسط nazanin

تمدن پادشاهی و فرهنگ پادشاهی ایران به اشتباه به 2500 سال خوانده میشود در حالی که مورخین عرب منجمله مسعودی و طبری ٫ کتب زرتشتی باستان ٫ شاهنامه فردوسی بزرگ و حتی آثار به جای مانده در مسجد سلیمان و . . . حداقل عمر آن را به 6000 سال پیش بر میگرداند که طبق تاریخ - ایرانیان اولین پادشاهی جهانی را پایه گذاشته اند. این تمدن امروز در کشورهای متمدن جهان مانند : انگلستان - سوئد - نروژ - لوکزامبورگ - اتریش - اسپانیا - ژاپن و . ..اجرا می شود . با این تغییر که آنرا به قوانین روز دنیا هماهنگ کرده اند و پادشاه تنها نقش سنبلیک و ملی دارد و در نتیجه نخست وزیر فرد اول جامعه است که با آرای مردم روی کار می آید. آنچه در این جستار میبینید دیدگاه جهانیان درباره این تمدن و سیستم کشورداری است :



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

چاقی و افزایش وزن یکی از معضلاتی است که جوانان امروز با آن دست به گریبانند و در قبال آن کاهش وزن و تناسب اندام در حد ایده آل چیزیست که بگونه ای فکر همه را بخود مشغول کرده که شاید خیلی ها آنرا قدری مشکل یا غیرممکن تلقی کنند اما در صورتی که بعنوان یک هدف صادقانه با رژیم غذایی مناسب، ورزش و از همه مهمتر رعایت نمودن نکاتی ساده همراه باشد می توان به خوبی به تناسب اندام دلخواه رسید. شاید میان‌ عناوینی که در این صفحه می‌بینید، فکر کنید دارند با شما شوخی می‌کنند! ولی حقیقت با هیچ‌کس شوخی ندارد. حقیقت این است که همین توصیه‌های ساده و حتی شاید در نگاه اول، خنده‌دار! پلی هستند به سوی سلامتی و تناسب‌اندام شما. می‌گویید نه؟ بخوانید و امتحان کنید :



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

 

تصاویر بسیار زیبایی ازغروب لب ساحل

sea in sunset



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 7 اسفند 1389برچسب:تصاویر عجیب و فوق العاده,
ارسال توسط nazanin

زن ها بدون اینکه متوجه باشند گاهی کارهایی را انجام می دهند که باعث فراری دادن مرد ها میشوند. این پنج مورد از موارد مهم برای این امر به شمار می رود.


اعتماد به نفس پایین
زنهایی که اعتماد به نفس پایین دارند مرد ها را فراری می دهند. مرد ها جذب زنهایی که مشکلات زیادی دارند نمی شوند. مرد ها علاقه دارند در اطراف زنهایی باشند که کمترین دردسر را درست می کنند. مردها دوست ندارند در کنار کسی باشند که مدام در حال گریه کردن است. همچنین متنفرند در کنار زنانی باشند که مدام دیگران را برای اشتباهات سرزنش می کنند به جای آنکه در صدد رفع آن مشکل بر می آیند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

پذیرش نمایندگی فروش در سیستم تجارت الکترونیک پایگان  

بزرگترین سیستم همکاری در فروشدر ایران 

پرداخت 40 درصد از فروش محصولات

امکان افزایش درآمد تا 50 درصد

 در آمد ماهیانه حداقل پانصد هزار تومان

این یک فرصت بی نظیر است 

همین حالا برای عضویت در ستاپ اقدام کنید

[HyperLink1]

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin