دیـدنی ها و خواندنـی های جـالب
عکس و مطالب جالب روزانه

 


وی در مورد خطر آلوده شدن فضا توسط فیلترسیگارهای مصرف شده نیز گفت: البته مواد سمی موجود در مواد دخانی نظیر سیگار تنها متوجه افرادی نیست که به‌طور مستقیم آن را استعمال می‌کنند بلکه فیلتر سیگارهایی که در فضای باز بر زمین انداخته می‌شوند به مرور زمان تجزیه می‌شوند و سموم آن در سطح فضا پراکنده می‌شود و ایجاد عارضه می‌کند. خطر ابتلای افراد به عوارض مختلف ناشی از استشمام سموم موجود در ته‌سیگارها به‌ویژه در اماکنی بیشتر می‌شود که پیش‌تر افراد زیادی با تجمع در آن مکان‌ها سیگارکشیده باشند و در نتیجه فیلترهای زیادی روی زمین باقی‌مانده و سموم آن باتجزیه تدریجی در فضا متصاعد شده باشد. عوارض سموم فیلتر سیگار بیشتر متوجه ریه و سفت شدن مجاری انتهایی این بافت تنفسی است.

کبد نیز یکی از اندام های کلیدی است که در این میان امکان دارد آسیب ببیند، در واقع سموم موجود در ته‌سیگار که در فضا متصاعد شده یا در اثر کشیدن سانت‌های آخر سیگار به بدن رسیده باشد می‌تواند به مرور زمان سلول‌های کبد را تخریب کند. اگر فیلتر از سیلیکون تشکیل شود در گرمای هوا متصاعد می‌شود و باعث ایجاد عوارض خطرناکی در بدن انسان می‌شود که این عوارض بیشتر متوجه بافت‌های ریه است.

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin
شروع کمر درد از ۳۰ سالگی

 

شروع کمر درد از ۳۰ سالگی
 
متخصصان ارتوپدی و فیزیوتراپیست‌ها می‌گویند در سال‌های اخیر، شایع‌ترین بیماری‌ مفصلی که به خصوص جوانان را درگیر کرده است، آرتروز و ساییدگی مفاصل است که مخصوصا در زانو، گردن،‌ کمر و ستون فقرات رایج شده است.

از این مهم‌تر این که سن شیوع این بیماری‌ها کاهش پیدا کرده است؛ طوری‌که یکی از بحث‌های عمده این متخصصان در کنگره فیزیوتراپی امسال نیز همین بود که تا حدود ۲۰ سال قبل، اکثر افرادی که برای درمان‌ دردهای عضلانی اسکلتی به درمانگاه‌های فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می‌کردند، افراد بالای ۵۵ تا ۶۰ سال بودند و در واقع تخریب غضروف مفصلی در سنین بالا شروع می‌شد؛ ولی امروزه این سن به ۳۰ سال کاهش پیدا کرده و پزشکان شاهد مراجعه بیمارانی با سنین ۳۰ تا ۵۰ سال با دردهای گردن، زانو، کمر و مفاصل مختلف به مراکز درمانی هستند.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:زانو درد,
ارسال توسط nazanin

 

1-بر اساس آمار منابع گوناگون بالغ بر 12تا15 میلیون نفر در ایران سیگاری هستند.

2-کارشناسان از کاهش سن مصرف سيگار در ايران به مرز 11 سالگي خبر مي‌دهند

3-آمار و ارقام منتشر شده نشان مي‌دهد كه ارزش بازار سيگار ايران  در هر سال حداقل سه هزار و 250 ميليارد تومان يعني حدود 3.2 ميليار دلار تخمين زده مي‌شود.30 درصد این میزان چرخش مالی توسط شرکت دخانیات اداره و بقیه آن به دست شرکتهای خارجی و قاچاقچیان است.

4-برآورد شده سالانه حدود 65 ميليارد نخ سيگار در كشور مصرف مي‌شود كه اگر اين رقم را بر 20 تقسيم كنيم، معادل سه ميليارد و 250 ميليون پاكت سيگار مي‌شود.که 25 ميليارد نخ واردات رسمي، 35 ميليارد نخ توليد داخل و ساير نخهاي سيگار قاچاق وارد مي‌شود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:سیگار,
ارسال توسط nazanin

[تصویر: 13805807821.jpg]



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

[تصویر: 13805376732.jpg]



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin
چطور با گرفتگی عضله مقابله کنیم؟
چطور با گرفتگی عضله مقابله کنیم؟

 

صبح که از خواب بیدار می‌شویداگر به علت درد و گرفتگی عضلات گردن نتوانید سرتان را بچرخانید چه می‌کنید؟

تا به‌حال برایتان پیش آمده که حین انجام کارهای عادی روزانه، به‌طور ناگهانی دچار درد شدیدی در قسمتی از بدنتان ‌شوید؛ مثلا وقتی خم شده‌اید تا شیئی را از روی زمین بردارید یا هنگامی که سرتان را موقع خروج از پارکینگ برای احتیاط و نگاه‌کردن به عقب بر‌گردانده‌اید؟ حتی ممکن است تنها بعد از کش‌دادن بدنتان پس از یک سفر هوایی طولانی، دچار این نوع دردهای ناگهانی شدید شوید. این دردها معمولا آن‌قدر شدید هستند که شاید حتی به سختی بتوانید از جایتان تکان بخورید زیرا ماهیچه‌های اطراف ستون فقرات، از قوی‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین نقاط بدن هستند و گرفتگی آنها می‌تواند منجر به بروز دردهای ناراحت‌کننده در ناحیه پشت و گردن شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

8عدد شابلون در 8 طرح متنوع

با استفاده از ساده ترین ابزارها ابرو های جذاب و گیرا خواهید داشت!

مناسب برای تمام خانم های شیك و با سلیقه

انواع مدل های طراحی ابرو به سبك خلیجی و اروپایی

 

قیمت : 9480تومان
قیمت : 7900
تومان

خرید پستی           خرید پستی



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

1- تعداد افراد سیگاری را 1300000000 نفر تخمین زده می­شود که از این تعداد یک میلیارد نفر مرد و 300 میلیون نفر زن هستند.با روند فعلی تا سال ۲۰۲۵ به ۱٫۷ (یک و هفت دهم) میلیارد نفر افزایش می یابد.چهار پنجم این افراد در کشورهای با درآمد کم و متوسط هستند.

2-در سراسر جهان روزانه 80 تا 100 هزار نفر شروع به سیگار کشیدن میکنند، که نیمی از آنها در آسیا زندگی میکنند.

3-یک سوم سیگاری ها در جهان مرد هستند.طبق آمار حدود یک چهارم کل افراد بالغ جهان مصرف‌کننده سیگار و سایر مواد دخانی هستند.

4-از هر ۲ سیگاری، یک نفر در اثر بیماریهای ایجاد شده در اثر سیگار فوت می کند.عمدتاً در کشور های فقیر و جمعیّت های فقیر روی می دهد.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 30 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط nazanin

8عدد شابلون در 8 طرح متنوع

بهترين محصول آرايشي به انتخاب مجلات برتر مد

پديده زيبايي سال 2012

براي اولين بار در ايران

زيبايي چشمان خود را چندين برابر كنيد!

بدون نياز به صرف هزينه هاي گزاف و ساعتها وقت... 

قيمت : 9480تومان
قيمت : 7900
تومان

خريد پستي           خريد پستي



ادامه مطلب...
ارسال توسط nazanin

درباره تاريخچه و چگونگى ورود توتون به ايران دو روايت وجود دارد.

براساس روايت اول

ملت هاى دو كشور ايران و تركيه به خاطر وجود مرز مشترك طولانى و مراودات ساكنان مرزى، دود كشيدن را از ترك هاى عثمانى آموخته اند و به همين دليل است كه به جاى «پيپ» يا «پايپ» اروپايى چپق بلند تركى در ايران مورد استفاده قرار مى گرفته است كه كم كم قليان و چپق را كنار گذاشته و به سيگار رو آورده اند و چون از همان ابتدا كشت توتون به علت دريافت ماليات قابل توجه مورد مخالفت دولت نبود،  در قسمت هاى مختلف كشور رواج يافت و كارخانه ها، كارگاه هاى توتون سازى و توتون برى و سيگار پيچى دستى و ... توسط خصوصى داير و با انواع مختلف بسته بندى در بازار عرضه مى شد .



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 آبان 1392برچسب:سیگار,
ارسال توسط nazanin